fredag 12. september 2014

Guacamole

Da jeg bodde i Chile i 2003 ble jeg helfrelst på avocado
Kanskje ikke så rart, for de bruker det hele tiden, til alt mulig!
Noe av den mer klassiske bruken er jo guacamole - som jeg elsker!


Og jeg blir helt trist av å se at folk kjøper ferdig "guacamole" på butikken. Det er jo knapt avocado i den! Og så lett som det er å lage den selv :) 


Mos 2 spisemodne avocadoer 
Finhakk 1 tomat
Press 1-2 fedd hvitløk
Press over saften fra en halv lime
Smak til med salt og pepper
Bland alt og vips har du verdens beste guacamole!


Supert til taco, nachos, chips eller noe annet godt :) 

Resten av limen kan du friske opp drikkevannet med :)

God fredag!


post signature

3 kommentarer:

  1. Mmmm, høres godt ut=) Vi er veldig glad i hjemmelaget guacamole, og lager det masse. Tror vi må prøve din oppskrift, for vi bruker koreander i stedet for tomat. Artig med variasjon=) God helg til deg=) Vibeke

    SvarSlett
  2. Sååå mye bedre med hjemmelaget, helt enig :o) Ha en strålende søndag etterhvert! Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Ser kjempegodt ut! Dette må testes :)

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...