onsdag 10. juli 2013

Hjemmelaget is!

Jeg er en is-elsker :) 
MÅ ha is når sola kommer fram
... og av og til når den ikke kommer fram, 
bare for å få sommersteming
Eller bare fordi jeg har lyst på det..


I helga laget jeg hjemmelaget is
Easy peasy kjempelett
Og supergodt på varme dager!


Lag smoothie med det du har lyst på 
Eller følg oppskriften lenger ned her
- men ikke lag den for flytende; da blir den full av krystaller

Jeg fant noen engangs-shotglass på butikken som var perfekt størrelse
(De er faktisk så solide at de fint kan vaskes opp og brukes igjen) 

Av mangel på ordentlige ispinner brakk jeg grillspyd i to og stakk i glassene
(ispinner får du kjøpt i hobby-butikker)

Sett i frysen et par timer, og vips har du nydelig is!
Sunn er den også :) 


Disse isene ble laget med denne oppskriften: 

ca 250g frosne bringebær, litt tinte
4 store jordbær
1 banan
appelsinjus til det dekker halvveis opp på bærene

Det blir ca 12 fristende is


Hurra for sommeren!



post signature

6 kommentarer:

  1. Mmm... Dette ser veldig godt ut :) Godt med is å leske seg på i sommervarmen.

    SvarSlett
  2. Oi så lurt!
    De såg helt fantastisk gode ut :o)
    Elsker både smoothie og is ;o)
    Ha en herlig dag!
    Klem Susanne

    SvarSlett
  3. NAM :) Takk for tipset! Godt med en frisk og sunn is i varmen :)
    Skal prøve disse godisene her ja!
    Ha fortsatt fiiiiine sommerdager :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så lekker farge på isene du lagde! Dette er en fin aktivitet å ta med barna på kan jeg tenke meg. Takk for oppskriften, og ha en fin dag! :)

    SvarSlett
  5. Hei Ingrid!
    Så flott dere har fått det i nytt hus!
    Og så deilig med hjemmelaget is: )
    Nyt julidagene dere også!
    Klem Iris

    SvarSlett
  6. Takk for trofast besøk og veldig hyggelige kommentarer hos meg! Det setter jeg stor pris på!

    Nå er det ferie på meg, og det gleder jeg meg til! Bloggen får hvile litt, mens jeg koser meg uten nettilgang ;)

    Ha fortsatt fin juli du og!

    klem Kristine

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...