tirsdag 28. august 2012

Pai med speltbunn

Noe jeg lager alt for sjeldent, men som jo er utrolig godt, er pai
Har en veldig god oppskrift jeg har lyst å dele med deg som svinger innom her!


Bunn: 3 dl sammalt speltmel
1/2 dl rapsolje
                  1 1/2 dl mager kesam, 1%

Bland sammen og legg kaldt i plastikk i ca en halv time. 
Trykk ut i paiform, prikk den godt med gaffel og forstek 10 min på 220 grader
Fyll med ønsket fyll, og stek 20-25 min på 220 grader

Denne gangen brukte jeg i fyllet:
5 egg
3ss melk
1 boks kalkunskinke
2 tomater i biter
noen broccolibuketter
2 ferske champignon
litt revet ost
krydder (fransk kryddermiks, chiliflak, pepper)

Jeg stekte skinken og soppen litt først. 
Legg alle ingrediensene i det forstekte paiskallet, og hell over egg og melk m krydder og ost. 



Kan nytes som den er, kald eller varm, eller gjerne med en liten salat ved siden av :) 
Har du noe til overs, kan den fint fryses, eller være en god variant av niste.
post signature

6 kommentarer:

  1. Den så helt nydelig ut ! Må prøves :) Ha en flott kveld. Klem

    SvarSlett
  2. mMMM... dette så nydleig ut!
    Takk for at du deler ::)

    SvarSlett
  3. Nam nam! Ble skikkelig sulten nå...
    Kanskje det blir pai til helgen?

    Tusen takk for koselige kommentarer inne hos meg. Blir så glad!

    -Ingeborg-

    SvarSlett
  4. Oi, det så kjempegodt ut! Jeg har ikke spist middag ennå og bleeee veeeeeldig sulten nå;-)

    Ønsker deg en fin-fin kveld!

    SvarSlett
  5. Så fristende den så ut!

    God helg til deg også :)

    SvarSlett

Legger du igjen noen ord her blir jeg hoppende glad!
Ha en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...